Un nou proiect implementat cu succes la Colegiul Agricol „Carol I” din Slatina

0
543

Conducerea Colegiului Agricol „Carol Idin Slatina a implementat un nou proiect „Primul pas spre o fermă reală” care are ca scop principal formarea viitoarei generații de fermieri în agricultură. Proiectul a fost finanțat de fundația Civitas pentru Societatea Civilă- filiala Cluj Napoca și a fost desfășurat la Colegiul Agricol din Slatina în perioada 23-26 mai 2017.  

La evenimentul organizat cu ocazia finalizării acestui proiect au luat parte Petra Anton, directorul Colegiul Agricol „Carol I” din Slatina, Petru Daniela, coordonarul principal al proiectului, Rachina Vera, inspector în cadrul  Inspectoratului Școlar Județean Olt, Narcisa Șerban din cadrul AJOFM Olt, dar și importanți agenți economici din județ.

Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de patru zile, timp în care elevii au mers în vizită de studiu în domeniul zootehnic. „Pe parcursul proiectului elevii au dat dovadă de foarte multă implicare, au pus întrebări și au primit toate răspunsurile de care aveau nevoie. Cu toții s-au arătat interesați să lucreze în echipă și au fost încântați de modul în care s-a desfășurat activitatea. Vreau să îi felicit pe cei care au participat și îmi doresc ca peste ani să își înființeze propriile lor ferme și să acceseze fonduri europene”, a declarat Petra Anton, directorul Colegiul Agricol „Carol I” din Slatina.

În prima zi de lucru elevii au cunoscut caracteristicile și etapele procesului de producție în cadrul fermei de vaci SC AGROCHIREA SRL din localitatea Rusănești, participanții dezvoltându-și abilitățile de prezentare și lucru în echipă. În cea de-a doua zi elevii au mers în vizită de lucru la SC Matra SRL din localitatea Scornicești unde au văzut modul de funcționare a unei unități de procesare, dar și ce presupune depozitarea produselor în funcție de temperatură, umiditate și lumină.  Ziua a treia de activități desfășurate în cadrul proiectului a continuat cu vizita la Sc Monte Verde Group SRL din localitatea Caracal unde elevii au cunoscut principalele elemente de marketing ale unui produs, iar subiectele abordate au fost cele legate de brand, motto, promovare, stabilirea prețului, crearea imaginii comerciale a produsului, identificarea pieței și a concurenței, dar și noțiuni despre etichetare, ambalare, distribuție și transport. În ultima zi de lucru elevii au cunoscut și posibilitățile de finanțare pentru tinerii fermieri și programele educaționale în domeniul agricol.

Coordonatorii proiectului din cadrul unității de învățământ din Slatina au fost alături de elevi în aceste experiențe pentru a-i ajuta să  înțeleagă cum pot crea și ei pe viitor astfel de oportunități de învățare. Acesta nu este singurul proiect pe care cei din conducerea Colegiului Agricol din Slatina îl implementează. De-a lungul timpului, elevii au fost implicați în diferite activități și au luat parte la numeroase lecții deschise și practice, toate având rolul de a-i forma în alegerea meseriei de viitor.