Servicii electronice oferite de ANAF, disponibile non-stop

0
117

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) oferă contribuabililor servicii electronice care sunt disponibile 24h/24h, sunt uşor de accesat şi nu implică deplasarea la sediul administraţiei fiscale sau la oficiul poştal.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este un serviciu electronic disponibil pe portalul A.N.A.F, uşor de accesat, gratuit şi disponibil 24 de ore din 24, care dezvoltă permanent noi facilităţi pentru a veni în sprijinul contribuabililor.

Astfel, începând cu data de 11 iunie 2020, persoanele înregistrate în Spaţiul Privat Virtual pot face plata obligaţiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar, prin interconectarea cu ghiseul.ro, soluţie care permite achitarea a peste 30 de impozite şi contribuţii, accesând meniul ”Plată obligaţii fiscale” din contul de SPV.

Tipurile de creanțe fiscale care pot fi plătite prin intermediul cardurilor bancare în sistem online prin intermediul Sistemului Național Electronic de Plăţi sunt cuprinse în Anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1376/2016 privind tipurile de creanţe fiscale care pot fi plătite prin intermediul cardurilor bancare în sistem online prin intermediul Sistemului Naţional Electronic de Plăţi, cu modificările şi completările ulterioare.

Precizăm că printre tipurile de creanțe fiscale care pot fi plătite prin intermediul cardurilor bancare în sistem online prin intermediul Sistemului Național Electronic de Plăți, sunt şi sumele reprezentând impozit pe venit şi contribuţii datorate de persoanele fizice în curs de distribuire (sume stabilite şi evidenţiate de contribuabili în declaraţia unică).

Instrucţiunile pentru utilizarea acestui serviciu sunt disponibile pe site-ul A.N.A.F, la următorul link:

https://static.anaf.ro/static/10/SPV/Instructiuni_plata_prin_SPV.pdf.

         În Spaţiul Privat Virtual, la accesarea serviciului “Plata obligațiilor fiscale”, se afișează pagina de pornire, în care trebuie ales CNP-ul pentru care se dorește plata. În cazul persoanelor care se autentifică în SPV cu NPOTP (nume utilizator, parola şi OTP), în lista apare doar CNP-ul titularului de cont . La apăsarea butonului „Afișare obligații restante”, se afișează:

– Lista plăţilor efectuate prin ghiseul.ro, care încă nu au stins obligaţiile fiscale

– Lista obligațiilor ce pot fi plătite prin platforma ghiseul.ro, conform legislației care reglementează plata cu cardul prin aceasta platformă.

La apăsarea butonului „Plătește”, utilizatorul este direcționat către serviciul de plată online a platformei ghiseul.ro, unde are de bifat căsuța „Aprob plata și sunt de acord cu termenii și condițiile de utilizare” si butonul „PLATESTE”. Din această pagină nu mai există posibilitatea întoarcerii la serviciul disponibil în SPV, astfel că dacă este necesară o modificare în această fază, trebuie reluată autentificarea în Spaţiul Privat Virtual.

La apăsarea butonului „PLATESTE” se afișează pagina în care se introduc datele cardului bancar şi se efectuează plata.

După apăsarea butonului ”APROBA”, se afișează pagina de confirmare a plății de la  reprezentanții platformei ghiseul.ro. Ulterior, utilizatorul va primi în SPV, în secțiunea ”Mesaje”, un document de confirmare a plății efectuate cu succes.