REVOLTĂTOR! Zeci de oameni nevoiți să îndure frigul și întârzierile CFR în plină iarnă

1
308

Marți dimineața, trenul IR 1890 cu direcția București care s-a oprit în stația Balș la ora 07.56 nu oferea condiții minime decente pentru o călătorie de lungă durată, astfel că cetățenii au trebuit să îndure temperatura care nu era cu mult diferită de cea de afară. Oamenii stăteau cu gecile și căciulile pe ei, făcând glume despre cum ar fi trebuit să îmbrace costumul de schi și încercând să-i liniștească pe copiii care se plângeau că le-au înghețat picioarele.

”Este inacceptabil. Trebuie să merg cu copilul la București pentru un control medical și cei de la CFR ne îmbolnăvesc și mai rău acum”, ne spune o mamă care-și scoate eșarfa și i-o așează copilului pe năsuc să nu mai respire aerul rece.

Lipsa căldurii îl afectează și nea George, care merge până la Slatina, să stea cu nepoții de 2 și 4 ani, cât timp părinții lor se duc la serviciu: ”Mă duc acum să tușesc pe ei. Mai am și reumatism și mă dor toate oasele. Mai am un nepot care are 15 ani și îmi spune că trebuie să fiu obișnuit, doar am trăit pe vremea lui Ceaușescu, am fost în armată, n-ar trebui să mă plâng… La etatea mea simt din ce în ce mai mult toate vitregiile naturii, dar astea făcute de oameni, să nu ne dea căldură în tren, mi se pare nesimțire”.

Mai mult decât atât, trenul a ajuns în gara Balș și nu mai pleca. Staționarea a durat aproape o oră, timp în care câțiva cetățeni au coborât și și-au cerut banii înapoi. Casierița CFR a menționat faptul că, conform procedurilor legale, banii se pot înapoia din stația de unde ai pornit, practic de unde a fost cumpărat biletul, doar după 60 de minute de când trenul se declară defectat.

Un grup de femei era pe cale să-și rateze vacanța. Acestea trebuiau să ajungă la București să prindă un avion către Paris pentru următoarele 5 zile. După ce oficialii CFR au declarat că există o mică defecțiune la tren și se lucrează pentru remedierea acesteia, dar nu se poate aproxima cât durează, mai mulți călători au preferat să sune cunoscuți care să vină să îi ia din gară sau să găsească alte modalități prin care pot ajunge la destinația dorită.

”Eu sunt din Craiova, fac naveta la Pitești. Sunt profesor universitar și ar fi trebuit să ajung în fața studenților la ora 10.00. De regulă, trenul ajunge la 9.40 în gara Pitești și apoi merg direct la Universitate, mi-am făcut programul astfel încât să mă pot încadra și să-mi fie ușor cu modalitatea de transport. În situația dată nu știu dacă să-i sun să vină mai târziu, nu știu să le spun o oră la care să vină la curs și nu știu dacă mai are sens să-i chem la facultate, este o harababură totală”, ne povestește Diana.

După o oră de așteptare și dârdâit, trenul s-a pus în mișcare. Cei câțiva călători care au rămas pentru că nu aveau încotro nu și-au pierdut speranțele și răbdarea că vor ajunge unde și-au propus. ”Sunt atât de înghețată că pot fi mâncată la cornet”, remarcă Diana cu un simț al umorului neafectat de situația neplăcută.

Haz de necaz. Așa-i șade bine românului. Dar iar șade și mai bine dacă și-ar face treaba bine, nu de mântuială.

 

1 COMENTARIU

  1. Am mers si eu saptamana trecuta cu „sageata” de 08:25 spre Bucuresti.
    Mi-au inghetat picioarele pana la Bucuresti desi aveam bocanci si sosete groase.
    Pe langa faptul ca faci 3 ore si simatate pana la Bucuresti pe 189 KM te mai imbolnavesti si de frig.
    Macar sa ai caldura iarna in tren. Este elementar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here