S-au semnat primele trei contracte pentru construirea Drumului Expres Craiova – Slatina- Pitești

0
2548

Directorul General al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA, Narcis Neaga, a semnat luni, 03 decembrie 2018, la Craiova, primele trei contracte pentru proiectarea și execuția a 3 loturi ale Drumului Expres Craiova – Slatina- Pitești. Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate luni însumeaza o lungime de 57,55 km, se precizează într-un comunicat remis la redacție de CNAIR.

Cele 3 contracte semnate luni sunt aferente următoarelor tronsoane ale drumului expres Craiova – Slatina- Pitești:

Tronsonul 1 (17,7 km) se întinde între km 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1 este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA). Valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA, avand un cost/km de 4,3 milioane euro fără TVA.

Tronsonul 2 (39,85 km), format din două loturi, – se întinde între km 17+700 și km 57+550 și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoărelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Lotul 1 (18,5 km) – Varianta de ocolire BALȘ – se întinde intre km 17+700 – Km 36+200. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt.

Lotul 2 (21,35 km) – Varianta de ocolire SLATINA – se întinde intre km 36+200– km 57+550.  Acesta traverseaza teritoriile administrative ale următoarelor localități: Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Prin execuția Lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția Lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 1:

 

                  Lungime: 18,5 km

                    Viteza de proiectare: 120 km/h

                        Partea carosabila: 2 x 7,00 metri

                        Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri

                        Acostamente: 2 x 1,5 metri

                        Spatiu median: 3,00 metri

                        Platforma: 22,00 metri

 

                        Noduri rutiere: km 19+370 – DN65 Bals Vest

                                                km 27+630 DJ 644 Barza Nord

                                                km 35+685 – intersectia cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest 

           

                        Principalele Poduri si Pasaje:

                        1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet – lungime: 550 m

                        2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea – lungime: 30 m

                        3. Pasaj la km 26+235  peste Calea Ferata 101 – lungime:135 m

                        4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui  – lungime: 405 m

                        5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m

                        6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest – lungime: 78m

                        7. Pasaj la km 27+630  peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord – lungime: 78 m

                        8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime: 78 m        

 

                        Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta

Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA).  Valoarea contractului este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a 141 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,6 milioane euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 2 – Lotul 2:

 

                        Lungime: 21,35 km

                        Viteza de proiectare: 120 km/h

                        Partea carosabila: 2 x 7,00 metri

                        Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri

                        Acostamente: 2 x 1,5 metri

                        Spatiu median: 3,00 metri

                        Platforma: 22,00 metri

 

                        Noduri rutiere: km 50+095 la intersectia cu DJ 546 –  Slatina Sud – Est

                                                          

                        Principalele Poduri si Pasaje:

                        1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes – lungime: 40 m

                        2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara – lungime: 40 m

                        3.Pod la km 44+510 peste raul Olt  – lungime: 1690 m

                        5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov – lungime: 405 m

                        6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata – lungime: 112 m

                        6. Pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime: 42 m

                        7. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m 

Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta

 Operatorul economic care va realiza proiectarea si executia Tronsonului 2 – Lotul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (ROMANIA). Valoarea contractului este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a 168 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 7,8 milioane euro fără TVA.

„În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani”, se mai arată în comunicat.

Valoarea totală a celor 3 contracte este de  1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA. Investiția va fi realizată cu fonduri europene nerambursabile.